Kamis, 19 November 2015

Melegakan Batu Buah Pinggang Sakit di Rumah - Hanya Ikut Ini Tips!

Melegakan Batu Buah Pinggang Sakit di Rumah - Hanya Ikut Ini Tips!

Adakah anda mencari cara untuk melegakan sakit buah pinggang batu? Dengan mengandaikan anda penghidap keadaan ini dahsyat, anda sudah tahu sendiri bagaimana amat menyakitkan ia adalah untuk mempunyai sebuah batu yang dibuat dalam sistem kencing anda. Sakit ini menjadikan hidup sengsara dan melegakan ia adalah yang paling mungkin di bahagian atas senarai anda. Artikel ini akan membincangkan tiga cara di mana anda boleh melegakan kesakitan dalam keselesaan rumah anda sendiri!

Kaedah pertama untuk melegakan kesakitan adalah untuk mengambil ubat anti-radang bukan steroid seperti Ibuprofen, Naprosyn atau Advil. Jenis-jenis ubat-ubatan yang boleh dibeli tanpa preskripsi dan secara umumnya lebih berkesan untuk sakit ringan. Jika anda mempunyai kesakitan yang teruk disertai dengan muntah-muntah, maka ia amat disyorkan untuk melawat doktor. Bergantung kepada diagnosis doktor mungkin memberikan ubat sakit yang lebih kukuh. Dalam beberapa kes, ubat boleh disuntik secara intravena.

Satu lagi kaedah untuk melegakan kesakitan adalah dengan menggunakan haba. Hanya meletakkan pad pemanasan di kawasan itu atau mandi air panas. Sebelum ini saya telah mendapat banyak relief dengan berbaring di tab mandi air suam selama 30 minit. Idea di sebalik menggunakan haba adalah untuk mengalihkan perhatian badan anda daripada kesakitan dengan menambah rangsangan tambahan. Haba yang bukan sahaja mengalihkan perhatian badan anda daripada kesakitan, tetapi ia juga membantu dalam merehatkan otot bengkak sekeliling buah pinggang.

Walaupun kaedah yang tersebut di atas akan membantu dalam melegakan sakit buah pinggang buat sementara waktu, terdapat satu kaedah yang boleh membantu melegakan kesakitan untuk kebaikan. Salah satu kaedah yang sangat dianjurkan melegakan kesakitan ialah untuk mengambil ubat rumah semula jadi. Rawatan rumah dapat mengurangkan masa yang diambil untuk lulus batu buah pinggang anda supaya kesakitan anda boleh diubati selama-lamanya. Ini bermakna tiada lagi ubat atau pemanasan pad! Ubat-ubatan ini rumah dengan mudah boleh dibuat daripada bahan-bahan sehari-hari yang boleh anda dapati di kedai runcit tempatan anda. A kerja ubat rumah dengan bertindak balas dengan unsur-unsur batu itu untuk menyebabkan ia untuk membubarkan atau memecahkan dalam buah pinggang anda. Keping yang lebih kecil daripada batu itu boleh kemudian dengan mudah dipindahkan melalui air kencing. Untuk mengetahui maklumat lanjut mengenai lawatan yang amat berkesan ubat rumah sebuah laman web di bawah.

Terdapat banyak cara untuk melegakan sakit buah pinggang batu. Dalam artikel ini kita bincangkan tiga kaedah yang amat berkesan. Untuk recap, ini adalah untuk mengambil ubat anti-radang bukan steroid, memohon haba, dan memakan ubat rumah. Untuk maklumat lanjut mengenai cara untuk melegakan sakit buah pinggang anda sekali dan untuk semua, sila layari laman web di bawah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar