Kamis, 19 November 2015

Gout Pemulihan Home Asli Anda Patut Tahu

Gout Pemulihan Home Asli Anda Patut Tahu

Gout, penyakit artritis muncul dalam sendi dengan tanda-tanda seperti kemerahan, kesakitan yang teramat sangat, bengkak, panas dan kelembutan. Ia tidak berhak untuk bersama tertentu; ia boleh berlaku dalam mana-mana bersama. Ia dilihat bahawa gejala boleh bertahan 5 hingga 10 hari. Sekarang, mari kita checkout beberapa ubat semula jadi yang tersedia untuk gout, kerana mereka bekerja lebih baik daripada ubat-ubatan lain dan tidak mempunyai kesan sampingan.

Pengumpulan sisa bahan kristal urik asid menyebabkan gout. Pertama sekali, Vitamin C boleh memainkan peranan penting dalam mengawal proses pengumpulan ini. Anda boleh sama ada bergantung kepada barangan makanan yang kaya dengan Vitamin C dan Vitamin C tambahan. Walau bagaimanapun, apabila ia datang kepada makanan tambahan, pastikan anda berunding dengan doktor anda sekiranya anda telah menggunakan ubat-ubatan tertentu atau di bawah rawatan untuk beberapa penyakit lain.

Seterusnya terbaik ubat rumah untuk gout adalah Cherry, yang amat berkesan untuk penyakit ini. Mengambil sehingga satu paun ceri sehari, anda akan melihat hasil yang lebih baik. Cherry berkesan boleh mengurangkan tahap asid urik dalam badan anda. Anda boleh sama ada secara langsung makan atau minum jus disediakan daripada ceri.

Diet merupakan satu lagi kaedah semula jadi yang berkesan yang membantu menyembuhkan gout. Apabila kita menggali sedikit lebih mendalam, kita dapat melihat bahawa purin dalam badan kita memberi laluan kepada pengeluaran asid urik. Oleh itu, mengawal makanan yang kaya dengan purin akan terbukti berkesan dalam memerangi gout. Makanan laut dan daging adalah dianggap sebagai penjahat utama dalam kes ini dan penggunaan melebihi kedua-dua boleh membawa kepada peningkatan paras asid urik.

Ia juga mendapati bahawa mempunyai produk tenusu setiap hari adalah amat berkesan dalam mengawal tahap asid urik di dalam badan anda. Pengguna yang telah memakan produk tenusu seperti susu dan yogurt setiap hari mencatatkan tahap yang lebih rendah asid urik di dalam badan mereka berbanding dengan mereka yang tidak mempunyai.

Biji saderi juga didapati berkesan dalam memerangi gout. Anda boleh mengambil ekstrak biji saderi setiap hari, yang akan menghalang serangan gout yang besar melanjutkan. Selain itu, ia mengurangkan keradangan dan pergaduhan bakteria.

Seterusnya, anda boleh cuba Juniper, yang juga dianggap sebagai ubat yang sangat baik untuk serangan gout.

Anda juga boleh melawat chiropractor untuk melegakan kesakitan yang dikaitkan dengan gout. Satu lagi kaedah yang paling penting adalah yoga; mengamalkan yoga dengan bantuan pengajar dan mereka akan membantu anda untuk memberi tumpuan kepada latihan yang secara khusus bertujuan untuk merawat gout.

Juga, minum banyak air, yang akan terbukti berkesan mengepam keluar asid urik dari badan anda.

Jadi, sebelum membuat kesimpulan, mari kita lihat apa yang terbaik dalam merawat gout. Seperti yang dikatakan sebelum ini, ceri berfungsi lebih baik daripada apa-apa, dan sentiasa boleh dipercayai. Juga, menyimpan tab pada diet anda; kopi, ikan, brokoli dan jus oren mesti dielakkan memandangkan mereka mencetuskan serangan gout. Akhir sekali amalan yoga; anda akan melihat perubahan yang besar tidak lama lagi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar