Kamis, 19 November 2015

Kuku jari kaki Natural Kulat Rawatan - Ini adalah Bagaimana untuk Really Merawat kuku jari kaki Kulat Naturally!

Kuku jari kaki Natural Kulat Rawatan - Ini adalah Bagaimana untuk Really Merawat kuku jari kaki Kulat Naturally!

Kulat boleh memberi kesan kepada satu atau lebih kuku tangan atau kaki. Jangkitan kulat kuku biasanya bermula dengan tempat warna putih atau kuning yang muncul di bawah hujung kuku jari kaki atau kuku. Seperti jangkitan berlangsung jauh ke dalam kuku, ia menyebabkan perubahan warna dan membuat kuku lebih tebal, dengan tepi yang mudah patah. Rupa kuku tidak baik dan mungkin ada rasa sakit.

Jangkitan kuku terutamanya disebabkan oleh dermatophytes. Organisma mikroskopik hidup dalam persekitaran panas dan lembap, seperti kolam dan pancuran berasingan dan tidak memerlukan cahaya matahari untuk hidup. Mereka menyerang kulit melalui luka kecil yang tidak dapat dilihat dengan mata kasar. Jangkitan ini biasanya berlaku apabila kuku terdedah berulang kali untuk persekitaran panas dan lembap, yang menggalakkan pembangunan dan penyebaran kulat.

Atas sebab ini, kuku kaki dipengaruhi oleh kulat dengan lebih mudah, kerana kasut mewujudkan persekitaran yang lembap dan panas. Satu lagi sebab mengapa kuku kaki lebih mudah terdedah kepada jangkitan kulat adalah bahawa terdapat peredaran darah yang berkurangan di kaki berbanding tangan.

Faktor-faktor risiko yang meningkatkan peluang jangkitan kulat ialah:

Umur: keadaan ini adalah lebih biasa di kalangan orang dewasa. Semakin usia kita, kekerapan jangkitan ini semakin meningkat. Sebabnya ialah bahawa kuku berkembang lebih perlahan-lahan dan menjadi lebih tebal, yang membuat mereka lebih mudah terdedah kepada jangkitan
Jantina: kulat jangkitan kuku adalah lebih kerap berlaku di kalangan lelaki berbanding wanita.
Keluarga sejarah: Ahli keluarga yang mempunyai sejarah jangkitan kulat kuku lebih cenderung untuk juga mengalami diri mereka sendiri.
Merokok: Perokok lebih berisiko daripada bukan perokok.
Berpeluh sedalam-dalamnya.
Kasut dan sarung kaki yang menghalang pengudaraan dan tidak menyerap peluh.
Kolam renang, gimnasium, mandi, tempat-tempat awam dengan lantai basah: berjalan berkaki ayam di tempat-tempat ini memudahkan jangkitan.
Penyakit: Orang yang mengalami kencing manis dan masalah vaskular yang mengurangkan peredaran darah, lebih terdedah kepada keadaan ini.
Luka: luka kulit memudahkan pembangunan kulat.
Bagaimana untuk merawat jangkitan kulat kuku jari kaki:

Memakai sandal atau flip flop untuk membolehkan kaki anda untuk udara keluar di siang hari: Pergi berkaki ayam di rumah memberi kaki anda peluang untuk bernafas dan kering. Apa yang lebih, anda perlu memakai sarung kaki yang menyerap kelembapan.
Rendam tangan dan kaki ke dalam cuka: Cuka boleh berguna dalam akut jangkitan kulat kuku; Walau bagaimanapun ia tidak akan menyembuhkan jangkitan yang lebih serius.
Jika anda mengalami jangkitan kuku jangka panjang, anda akan memerlukan sesuatu yang lebih kuat:

Tidak ada komentar:

Posting Komentar